tirsdag 14. februar 2012

Oppdatering

Heisann, kjære lesere!

Håper dere alle har hatt en god måned siden forrige blogginnlegg, og at savnet av GSI ikke har vært FOR stort :D

Den siste måneden har jeg vært en del på reisefot. Jeg kom hjem fra Commission/Infield-pausen den 10. januar og allerede søndag 15. januar var det ut på tur igjen. Michael ble plutselig kalt ned til en ukes HIV/AIDS-"training of trainers", som det het så fint. Denne trainingen skulle være i Kampala, og jeg bestemte meg like greit for å bli med på det. Det vil si, jeg kunne ikke være med på trainingen, men jeg ble ihvertfall med til Kampala og hang der i en uke. En stor honnør til Vegge og Jørgensen som holdt ut med meg i leiligheten i en hel uke. Jeg ble imponert...


Søndag 22. januar kom jeg hjem fra Kampala for å tilbringe noen dager hjemme i Lira. Men heller ikke denne gangen ble noe særlig mye tid tilbragt hjemme. Fra onsdag til torsdag var Michael, Håkon og jeg i Alebtong, hvor Michael viste frem sine "HIV/AIDS-training skills", og jeg og Håkon briljerte med våre facilitation skills (utdeling av ark osv).


Fredag formiddag vendte jeg igjen snuten mot Kampala. Jeg tilbragte helgen der, før min kjære søster Kristina kom på besøk på søndagen. Mandag morgen startet vi to på en lang tur. Reiseruten vår i korte trekk så slik ut:
Mandag: Kampala-Lira 5 timer
Tirsdag: Lira-Mbale 5 timer
Natt til onsdag: Mbale-Eldoret i Kenya 7-8 timer
Natt til torsdag: Eldoret-Nairobi 6 timer


Torsdag morgen ankom vi Nairobi. Kristina var selv Hald-student for to år siden og hadde tre måneders praksis i Nairobi og tre måneder i Eldoret. Hun har derfor mange venner i Nairobi, og vi brukte pretty much hele den neste uken på å treffe alle disse menneskene. Vi bodde i et litt overcrowded hus, som på det meste bestod av 8 ungdomsgutter, 4 voksne menn, meg, min søster og en til kvinne, fordelt på fire soverom. Quality bonding kalles det ;)


Etter en fin uke i Nairobi dro jeg med nattbussen til Kampala og ankom der fredag morgen. Jeg ble der over helgen, og søndag kveld var jeg endelig tilbake i Lira.

Der har du en kjapp oppdatering på livet mitt. Ønsker deg en flott dag/uke videre, så skal jeg prøve å ikke la det gå en måned før neste oppdatering. Peace out!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar